"Ultra Violet" jest kolorem Pantone w roku 2018

W roku 2018 wygral kolor: PANTONE 18-3838 Ultra Violet

 

“The Pantone Color of the Year has come to mean so much more than ‘what’s trending’ in the world of design; it’s truly a reflection of what’s needed in our world today.” – Laurie Pressman, Vice President of the Pantone Color Institute.

 

Niezwykle nowoczesny kolor, który zapanuje w świecie grafiki, opakowań, mody i wystroju domu w 2018 roku, jest w rzeczywistości odcieniem fioletowym w kolorze niebieskim.

Ultra Violet to wzmacniająca kombinacja stworzona z odpowiednimi proporcjami koloru niebieskiego i czerwonego sprawia, że czujesz, że przyszłość dzieje się właśnie tutaj, właśnie teraz.

Pantone ogłosił kolor 2018 zaledwie kilka tygodni temu, a już dziś można zobaczyć początki fioletomanii. Marketerzy nie śpią i obserwują trendy, wiec nie dziwi mnie, ze pomimo początku roku i paru tygodni po ogłoszeniu Pantone, już widać efekty fioletu w wielu projektach.

 

Przyjemny w odbiorze odcień fioletu przenosi wibracje innowacji, luksusu i tajemniczości, które dla wielu z nas wydają się jak powiew świeżego powietrza. Po kilku latach poświęconych pastelowym i ziemistym tonacjom nadszedł czas, by zaatakował odważny kolor.

 

Możemy powiedzieć, że Internet nie buntuje się. Wręcz przeciwnie, wiele projektów z różnych dziedzin kreatywnych zaczęło pojawiać się, zainspirowane ultra-nowoczesnym Ultra Violet.

 

Fioletowe barwy pojawiają się praktycznie w każdym większym przeprojektowaniu marki w tym roku. W 2014 roku Pantone dał nam już fuksję / fioletowe sny, wybierając Radiant Orchid jako kolor roku.

 

Jednak nic nie mogło przygotować nas do Ultra Violet: galaktycznego, ciemnofioletowego odcienia, który burzy świat designu. Słowami, którymi dziś rano posługuje się zespół Pantone, "Ultra Violet toruje drogę do tego, co dopiero nadejdzie".

 

"Żyjemy w czasach wymagających wynalazczości i wyobraźni. To właśnie ta twórcza inspiracja rodzi się z PANTONE 18-3838 Ultra Violet, który przenosi naszą świadomość i potencjał na wyższy poziom "- powiedziała Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Pantone Color Institute. "Od odkrywania nowych technologii i większej galaktyki po ekspresję artystyczną i refleksję duchową intuicyjny Ultra Violet toruje drogę do tego, co dopiero nadejdzie".

 

Cytując ikony muzyczne Prince, David Bowie i Jimi Hendrix, Pantone zauważyć można, że ciemnofioletowy jak Ultra Violet "długo był symbolem kontrkultury, niekonwencjonalności i artystycznego blasku".

 

Technicznie rzecz biorąc, nazwa koloru marki Pantone w 2018 roku jest myląca. Ultrafiolet nie jest kolorem, który większość ludzi widzi, ponieważ znajduje się poza spektrum widzialnym.

 

Tylko osoby z brakiem soczewki oka mogą postrzegać ultrafiolet jako kolor. Francuski malarz Claude Monet jest najbardziej znanym z tych rzadkich osób. Znany ze spektakularnej ilości obrazów w tonacji fioletowej. Naukowcy przypuszczają, że Monet był w stanie zobaczyć ultrafiolet po poddaniu się zabiegowi chirurgicznemu usunięcia soczewki lewego oka (w wieku 82 lat).

 

Inżynier informatyk Alek Komarnitsky również doświadczył "violettomanii" Moneta. W bardzo szczegółowym opisie po operacji zaćmy w 2011 r. Komarnitsky powiedział, że ultrafiolet dodał "blady błękitno-fioletowy połysk" do otoczenia. 

Naukowa dokładność nie zniechęciła Pantone do wyboru „zippy monikera”. "Nazwa jest zawsze głównym czynnikiem istotnym w naszej selekcji, ponieważ jest częścią tego, co wywołuje emocje koloru" - mówi Eiseman. "Ultra" kojarzy się z dodatkowym znaczeniem i ekscytacją w nazwie, wzmacniając także "nie na tym świecie", charakterystyczną dla koloru."

  

Ciekawosti o kolorach Pantone

 

Tylko pięć osób na świecie ma swoje własne kolory Pantone:

  • Jay-Z ma perłową niebieską,
  • CEO w sektorze nieruchomości Sherry Chris posiada jasnoróżowy,
  • projektant mody - Jason Wu, ma szary,
  • a brytyjski projektant mody Richard Nicoll ma elegancki niebieski.
  • Prince ma symbol miłości nr 2, ale nie myl jego odcienia z Ultra Violet!

 

“Our selection for the Pantone Color of the Year 2018 had already been confirmed before the Prince estate came to us to develop a signature purple shade that was exactly the same as his purple piano,” Leatrice Eiseman, executive director of Pantone’s color consulting division, told Quartz.

 

 

Calvin Clain wyszedł na wyższy poziom gotowania

 

"Calvin Klein trzymał w kuchni chip Pantone, aby zasygnalizować swojemu szefowi kuchni, jakiego koloru ma być jego kawa" - powiedziała Lisa w wywiadzie dla New York Timesa córka Lawrence Herbert.

Ewa Wiese
Author: Ewa WieseWebsite: http://www.clou-media.de/
CEO
Absolwentka MBA, od 15 lat zajmująca sie dualnie zarzadzaniem i reklamą. Wraz z rozwojem Internetu nieustawicznie poznająca aspekt dynamicznie rozwijającej się szeroko pojętej gałęzi marketingu internetowego. Obecnie obejmuje stanowisko CEO w agencji marketingowej Clou-Media.de z siedziba w Monachium, produkującej krótkometrażowe filmy reklamowe.
Artykuły Autora: