biznes kreatywny

Biznes kreatywny – 5 kroków do sukcesu

Czy pasja może stać się z czasem sposobem na życie? Zdecydowanie tak. Aby jednak zrobić to z głową i uniknąć porażki już na starcie, trzeba sobie uświadomić kilka rzeczy. Przede wszystkim – biznes kreatywny, podobnie jak każdy inny biznes – rządzi się swoimi prawami. Potrzebuje zatem jasno sprecyzowanych celów i długoterminowej strategii. Od czego warto zacząć budowę biznesu w branży kreatywnej?

1. Zacznij od DLACZEGO zamiast JAK

Na początku drogi do własnego biznesu, znacznie ważniejszy jest powód, dla którego rodzi się jego cała idea. W drugiej kolejności można się skupić na znalezieniu ścieżki, która do tego celu doprowadzi. Udzielenie konkretnej, jasnej odpowiedzi na pytanie – dlaczego Twój pomysł jest wart zachodu, pozwoli odkryć faktyczną pasję. Ona z kolei będzie dla Ciebie motywacją do dalszej pracy, szczególnie w chwilach zwątpienia. A takie z pewnością się pojawią.

2. Opracuj plan

Pracę nad nim najlepiej rozpocząć od określenia sytuacji ,,tu i teraz”. Jeśli masz do dyspozycji jedynie oszczędności z 3 ostatnich miesięcy – to będzie Twój zestaw startowy. Rozpisanie planu powinno uwzględniać, krok po kroku – jak dotrzesz to wyznaczonego wcześniej celu. Dobrze, jeśli będzie oparty na realnych założeniach, które są osadzone w konkretnym czasie i możliwe do zmierzenia. Zyskasz w ten sposób bardzo praktyczne narzędzie, niezbędne w Twoim biznesie kreatywnym.

3. Mów o swoich pomysłach

Nie warto bać się pewnego rodzaju konfrontacji. Dzieląc się swoim pomysłem na biznes kreatywny – zyskujesz szansę na obiektywne opinie. Nie zawsze będą one przychylne, jednak tym bardziej na nich skorzystasz. Dlaczego? Ponieważ już na etapie planowania, zdecydowanie łatwiej będzie Ci nanieść ewentualne poprawki. Tak więc każda rozmowa o Twoim pomyśle, jest szansą na wzniesienie biznesu na wyższy poziom!

4. Rozwiązuj konkretne problemy

Nawet najbardziej wymuskany biznes kreatywny, pełen barw, przyjemnych w dotyku faktur i otulających zapachów – może się okazać totalną pomyłką. Wszystko sprowadza się bowiem do jednego elementu, jakim jest zaspokajanie potrzeb. Twój produkt czy usługa powinny być zatem odpowiedzią na konkretne problemy odbiorców. Nawet, jeśli nie okaże się to tak innowacyjne, jak początkowo Ci się wydawało. Ważne, by uzyskać efekt w rodzaju: ,,Właśnie tego było mi trzeba”.

5. Niech kreatywność zrobi swoje

Daj się prowadzić, jak przystało na artystyczną duszę. Nawet, jeśli posiadanie własnego biznesu sprowadza się często do bardzo przyziemnych czynności. Nie musi to przecież oznaczać, że trzeba działać zgodnie z utartymi schematami. Twoja intuicja (oraz plan) pomogą w osiągnięciu szerszej perspektywy. Bardzo często okazuje się, że dopiero z czasem znajdziesz rozwiązania bieżących problemów. Nie pozwól jednak, by zatrzymało Cię to przed zrobieniem pierwszego kroku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

w Centrum