sprzedaż w pakiecie

Sprzedaż w pakiecie – 5 skutecznych strategii

Nie oszukujmy się – zestawy produktów są kuszące. Zwłaszcza wtedy, gdy zostały ze sobą połączone w piękną, uzupełniającą się całość. Rzecz w tym, że tworzenie pakietów to nie tylko sztuka wyboru, ale też twarde dane statystyczne. Każdy zestaw wywołuje w Klientach inną reakcję i nie zawsze jesteś w stanie ją przewidzieć. Na szczęście istnieje kilka strategii, które zwiększą Twoją sprzedaż w pakiecie. Zanim jednak je poznasz – dowiedź się, dlatego warto oferować swoje produkty w zestawach.

Jakie korzyści daje Ci pakiet?

Na czym polega sprzedaż produktów w zestawie? Mówiąc w dużym uproszczeniu, łączysz kilka elementów w pakiet o obniżonej cenie.

Dzięki temu znane Klientom produkty ukazują się w zupełnie nowym świetle i zyskują znacznie szerszy kontekst użytkowy. Dlatego cena, wyższa w stosunku pojedynczych przedmiotów, nie działa na nich w sposób odstraszający. Wręcz przeciwnie – zachęca do zakupów.

Przykłady pakietów produktów można dowolnie mnożyć. Będą to chociażby zestawy podstawowe, okazjonalne, próbki produktów, prezenty czy boxy subskrypcyjne. Jeśli jednak szukasz nieszablonowych pomysłów na zestawy – postaw na personalizowaną ofertę, gdzie Klienci będą mogli tworzyć własne kolekcje, w oparciu o przyjęte przez siebie kryteria doboru.

Przejdźmy teraz do krótkiego omówienia podstawowych korzyści, jakie daje Ci sprzedaż w pakiecie. Pamiętaj, żeby przed wypuszczeniem oferty, odpowiedzieć sobie na tych 5 pytań.

Wzrasta średnia wartość zamówienia 

Jak można się było tego spodziewać, pierwszą korzyścią wynikającą z pakietów jest możliwość uzyskania większej średniej wartości pojedynczego zamówienia. Mówiąc inaczej, Twoi Klienci wydają więcej za każdym razem, gdy dokonują zakupu.

Dzieje się tak dlatego, że pakiet produktów jest zachętą do podnoszenia wartości koszyka, który jest bardziej opłacalny, niż poszczególne elementy kupowane oddzielnie. Klienci dobrze o tym wiedzą, stąd w pierwszej kolejności – zwracają uwagę na ilość produktów w zestawie, nie zaś na jego finalną cenę.

Spada ilość zalegających produktów

Łączenie produktów w pakiety oznacza, że możesz w nich zawrzeć słabo sprzedające się przedmioty, zestawiając je z bestsellerami. Uwolnisz wtedy dodatkową przestrzeń swojego zaplecza, otwierając się na nowości w ofercie. Natomiast u Klientów zwiększy się ogólna świadomość Twoich produktów i ich realne zasięgi oddziaływania.

Upraszczasz działania marketingowe

Sprzedaż w pakiecie ułatwi Ci zarządzanie wszystkimi działaniami promocyjnymi. Zwłaszcza, że możesz wtedy nadzorować wiele projektów za jednym zamachem. Zamiast prowadzić kampanię sprzedażową np. dla 10 różnych, ręcznie robionych podstawek – możesz połączyć je w dwa pakiety. Dużo łatwiej będzie Ci wtedy zaplanować posty promocyjne w social mediach.

sprzedaż w pakiecie

Sprzedaż w pakiecie – strategie 

Twoim najważniejszym zadaniem będzie przemyślane połączenie produktów w zestawy. Dlatego dobrze, jeśli zapakujesz je w dedykowane pudełka, zgodne z brandingiem Twojej marki. Spraw, by sam unboxing zakupów stało się dla Klientów ekscytującym doświadczeniem.

Przejdźmy zatem do konkretów – jak opracować skuteczną strategię sprzedaży produktów w pakietach?

1. Połącz podobne produkty

Zestawy najlepiej sprawdzają się przy łączeniu przedmiotów, kupowanych oddzielnie podczas jednych zakupów. Postaw się przez chwilę na miejscu Klienta i pomyśl, co pasuje np. do ręcznie malowanego kubka, który właśnie wskoczył do jego koszyka. Może będzie to dopasowana kolorystycznie podstawka, lub designerska łyżeczka? Im więcej tego rodzaju opcji uda Ci się uwzględnić, tym lepiej!

Klienci znacznie chętniej kupują produkty, które się wzajemnie uzupełniają, a także korespondujące z nimi akcesoria.

2. Oferuj pojedyncze przedmioty

Bez względu na to, ile pakietów stworzysz – nie rezygnuj z produktów sprzedawanych osobno. To jedyny sposób na to, żeby Klienci mogli porównywać ceny i na własne oczy zobaczyć, że pakiety im się zwyczajnie opłacają. Ważne, aby wartość jednostkowa faktycznie różniła się od oferty w zestawie. Im bardziej jasny przekaz i widoczna ,,okazja”, tym większe prawdopodobieństwo finalizacji transakcji w pakiecie.

3. Polecaj produkty

Znasz strategię up sellingu? Polega ona na zwiększaniu wartości sprzedawanych Klientom produktów, dzięki zaproponowaniu oferty z ,,wyższej półki”. Jeśli zatem wybiorą oni 1 plakat wśród dostępnych w Twoim sklepie – zaproponuj im zestaw tematyczny, oprawiony w gotowe antyramy. Wystarczy, że przypomnisz Klientom korzyści, które wynikają z takich powiększonych zakupów.

Skuteczność tego rodzaju sprzedaży zwiększą rozmaite integracje, dostępne w Twoim CMS czy innych, komercyjnych platformach sprzedaży. Pamiętaj, żeby przy wyborze określonego narzędzie do up sellingu, kierować się intuicyjnością jego obsługi.

4. Sprytnie dobieraj elementy pakietów

Twoim pierwszym skojarzeniem może być zestawienie niedrogiego produktu z jego drogim towarzyszem. W ten sposób zainteresujesz Klientów ofertą, którą normalnie mogliby zignorować. W rzeczywistości jednak łączna wartość pakietu – to zwykła średnia, a nie suma poszczególnych jego elementów.

Co to będzie oznaczało dla Ciebie? Kiedy jeden składnik w pakiecie ma znacznie niższą wartość, Klienci to zauważą, a sam produkt niejako straci na wartości. Jeśli zatem chcesz połączyć przedmioty o niskiej i wysokiej wartości, musisz mieć pewność, że ich wspólna ocena zostanie odebrana lepiej, niż gdyby były dostępne pojedynczo. 

Pamiętaj, że opisy produktów powinny pokazywać, że dopiero w połączeniu najlepiej się uzupełniają, co przekłada się na konkretne korzyści po stronie Klientów.

5. Zachowaj prostotę 

Proste rozwiązania są bardzo często najlepsze. Szczególnie w dobie otaczających Nas zewsząd informacji, ofert i promocji. Twoi Klienci z pewnością docenią fakt, że ułatwiasz im zakupy, a cała ścieżka składa się zaledwie z kilku kroków.

Zbyt skomplikowane pakiety mogą zniechęcać, a nawet podświadomie wpływać na sposób, w jaki Klienci postrzegają Twoją markę. I nie będzie to odbiór pozytywny. Dlatego nawet najbardziej wyszukanie połączenie 15 i więcej produktów, może się okazać zbyt przytłaczające. Nie zachęci też to zapoznania się z całą ofertą.

Spraw więc, żeby Twoje zestawy były ,,łatwo przyswajalne”, a sprzedaż wzrośnie szybciej, niż myślisz!

sprzedaż w pakiecie

Podziel się tym artykułem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error

Dołącz do Nas!

w- centrum