porządek w kreatywnym biznesie

Porządek w kreatywnym biznesie? To proste!

Kto nie chciałby, żeby być bardziej zorganizowanym? Kiedy prowadzisz własny biznes, jeszcze ważniejsze jest usprawnienie przepływu pracy, aby można było skupić się na ważnych rzeczach, takich jak tworzenie. Podczas gdy wizja chaotycznego studia artystycznego może na swój sposób być romantyczna, w rzeczywistości większość z nas pracuje lepiej, gdy wszystko ma swoje miejsce. Jak zatem wprowadzić porządek w kreatywnym biznesie?

Przy tak wielu rzeczach do przemyślenia, od uporządkowania sprzętu i materiałów eksploatacyjnych, po utrzymanie dokumentacji na właściwym miejscu, trudno jest wiedzieć, od czego warto zacząć. Na szczęście możesz zorganizować przestrzeń biznesową i kreatywną, żeby bez trudu znaleźć nie tylko potrzebny kolor farby, ale też nieopłaconą fakturę.

Organizacja pracowni

Bez względu na to, czy tworzysz, malujesz, rzeźbisz, szyjesz lub fotografujesz, przestrzeń robocza wolna od bałaganu – pozwoli Ci się skupić na tym, co musisz zrobić, bez zastanawiania: gdzie się to znajduje. Utrzymanie porządku nie zawsze wymaga dużej inwestycji. Oto kilka pomysłów na to, jak zadbać o porządek w swojej pracowni. Znajdziesz tutaj nie tylko proste rozwiązania DIY, ale także kompleksowe systemy organizacyjne.

Oznacz wszystko

Wybierz dobry zestaw etykiet i zabierz się do pracy. W ten sposób, gdy wszystko będzie później przechowywane, szybko zobaczysz, co jest w każdej szufladzie, słoju i schowku, które masz w pracowni. Możesz również rozważyć system klasyfikacji kolorystycznej, który pomoże Ci rozdzielić materiały według ich przeznaczenia, aby zapewnić sobie szybki dostęp do dokładnie tego, czego potrzebujesz w danym momencie.

Wyodrębnij strefy

Nawet najmniejsze przestrzenie można podzielić na odrębne strefy. Fotografowie mogą na przykład podzielić niektóre sekcje dotyczące sprzętu oświetleniowego, tła czy obiektywów. Warto też pomyśleć o oddzielnych obszarach do opakowań, przechowywania zapasowych materiałów i tworzenia nowych prac. Określając przestrzeń, łatwiej będzie zapamiętać, dokąd trafiają pojedyncze przedmioty i gdzie można je znaleźć ponownie, gdy będą potrzebne.

Przechowuj

Istnieje wiele rozwiązań do przechowywania, które sprawdzają się całkiem dobrze w kreatywnym biznesie i maksymalnie wykorzystują dostępną przestrzeń. Chociażby słoiczki po jedzeniu dla niemowląt, mogą pomieścić wszystko: od dodatkowej porcji farby po drobne koraliki do wyrobu biżuterii. Wiszący stojak na buty zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania z tyłu dowolnych drzwi i można na nim łatwo umieścić przedmioty, takie jak zwinięte płótna lub skrawki tkanin. Proste drewniane kołki ze sklepu budowlanego, można zamontować za pomocą haczyków i posłużą Ci do przechowywania szpul taśmy, nożyczek czy wykrojów. Nawet stara, nikomu niepotrzebna komoda, może się okazać świetnym systemem do przechowywania. Wystarczy, że dobrze wykorzystasz znajdujące się w niej szuflady.

Planuj porządki

Co najmniej dwa razy w roku, zaplanuj gruntowne sprzątanie swojej pracowni. Oznacza to pozbycie się wyschniętej farby i starych pędzli, reorganizację rozrzuconych materiałów i odłożenie (wszystkich!) rzeczy na miejsce. Pozbywając się rzeczy, które okazały się niepraktyczne, nie tylko zrobisz miejsce na nowe materiały, ale być może odkryjesz interesujące przedmioty, które odeszły w zapomnienie.

Działaj systemowo

Jeśli naprawdę chcesz wprowadzić porządek w kreatywnym biznesie, zainwestuj w wysokiej klasy system do przechowywania, aby zwiększyć potencjał dostępnej przestrzeni. IKEA tworzy różne systemy, które można dostosować do potrzeb osób pracujących w drobnym rzemiośle, szyciu czy projektach artystycznych. Najlepsze jest to, że poszczególne elementy można złożyć, aby stały się atrakcyjnym meblem, umożliwiającym pracę w domu lub pracowni. Jeśli interesują Cię tylko akcesoria, rozejrzyj się za odpowiednimi wkładami, niektóre zostały stworzone z myślą o ​​podstawowych meblach IKEA.

porządek w kreatywnym biznesie
foto. Unsplash

Organizacja biznesu

Teraz gdy wszelkie narzędzia są już uporządkowane, nadszedł czas, aby zająć się biznesem. Osoby twórcze często nie przestrzegają podstaw organizacji swojego biznesu, co w efekcie pochłania ich czas. I nie chodzi tutaj tylko o księgowość. Wszystko, począwszy od wiedzy o tym, kto kupił Twoją pracę, po łatwy dostęp do programu graficznego, pomoże utrzymać płynność pracy Twojej pracowni.

Gromadź informacje

Ważne jest, aby odnotowywać wszystkie projekty, które tworzysz, gdzie się znajdują w danym momencie i kto je kupił. W miarę rozwoju Twojej marki, możesz mieć swoje prace w różnych częściach świata. Utrzymywanie kontroli nad tym, gdzie dokładnie są i jak wykorzystać je do promowania Twojej twórczości – jest niezwykle ważne. Wiedza o tym, kto kupuje Twoje prace, pozwoli Ci również zarządzać klientami i pielęgnować relacje z odpowiednimi ludźmi. 

Aktualizuj zdjęcia

Nie dotyczy to tylko fotografów: archiwum zdjęć jest niezbędne dla każdego poważnego twórcy. Każdy skończony projekt musi zostać sfotografowany w wysokiej rozdzielczości, aby następnie przenieść go do archiwum zdjęć. Będzie ono przydatne do tworzenia strony internetowej, potencjalnych klientów i mediów. Nigdy nie wiesz, kiedy będzie trzeba rozesłać zdjęcia Twoich prac w świat.

Zarządzaj kontaktami

Zainwestowanie w dobry system zarządzania kontaktami da Ci pewność, że przekazujesz informacje o nadchodzących wydarzeniach odpowiednim osobom. Wystarczy, że wypróbujesz jeden z dostępnych rozwiązań do e-mail marketingu, takich jak MailerLite, MailChimp czy GetResponse. Staraj się na bieżąco aktualizować swoją listę kontaktów, żeby w razie potrzeby móc wysłać ofertę do wszystkich potencjalnych klientów jednocześnie.

Kontroluj przepływ dokumentów

Nikt nie lubi myśleć o podatkach, ale Twoje życie stanie się znacznie łatwiejsze, jeśli utrzymasz swoje faktury i zobowiązania pod kontrolą. Pomoże Ci tym księgowy CRM, w którym odnajdziesz wszystkie dokumenty Twojej firmy, dostępne w wersji elektronicznej. To kolejny sposób na porządek w kreatywnym biznesie.

Jak widzisz, istnieje wiele rozwiązań, które usprawnią Twoją pracę. Dzięki nim możesz skupić się na tym, co lubisz najbardziej, czyli na tworzeniu. Nie tracąc przy tym czasu na uporczywe poszukiwania, organizowane we własnej pracowni.

porządek w kreatywnym biznesie
foto. Unsplash

Podziel się tym artykułem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error

Dołącz do Nas!

w- centrum