z pasji zrobione

Wywiad z Natalią Kozik – twórczynią i właścicielką nowatorskiego katalogu polskich produktów handmade – „Z pasji zrobione”

Z pasji zrobione – sama nazwa mówi o czymś zrodzonym z pasji. Czy możesz przybliżyć co to za portal?

“Z pasji zrobione” to miejsce szczególne. Zrodzone z miłości do rękodzieła, dla rękodzielników i osób kochających produkty handmade. To nowatorski pomysł na katalog polskich produktów wytwarzanych ręcznie, w którym znajdziemy wyjątkowe produkty polskich twórców.

Brzmi bardzo intrygująco. Jednak to nie jest zwykły katalog, w którym możesz kupić produkt. Przedstawisz na jakich zasadach działa Twój projekt?

Katalog polskich produktów handmade to miejsce, w którym dowiesz się wszystkich niezbędnych rzeczy o promowanym przez nas produkcie. Cała idea jego prowadzenia opiera się na bardzo szczegółowym opisie danego wyrobu. Dokładamy największych starań, aby każdy artykuł był napisany rzetelnie. Zawieramy w nim wszystkie niezbędne informacje na temat danego produktu od materiałów, jakie zostały użyte przy produkcji po każdy detal jego wykończenia. Przedstawiamy możliwości jego konfiguracji i staramy się pokazać jego praktyczne zastosowanie. Jeśli wykonany jest jakąś ciekawą, mało spotykaną technologią również staramy się to przybliżyć czytelnikowi. Oczywiście w artykule nie może zabraknąć zdjęć produktu.

Naszym celem jest to, aby po przeczytaniu artykułu o danej rzeczy wiedzieć, czy chcesz go kupić, czy też nie. Jeśli przedmiot Cię zachwyci, jego zakup jest już bardzo prosty. Na końcu każdego artykułu umieszczamy link do bezpośredniej strony producenta. Wystarczy w niego kliknąć, a strona przeniesie Cię do sklepu twórcy. To też wyróżnia nas od innych galerii internetowych. Nie pobieramy marży za sprzedaż produktu więc kupujący nabywa produkt bezpośrednio u rękodzielnika, kupując go po prostu taniej. Ale oprócz pieniędzy oszczędza też czas. Dlaczego? Dlatego, że po przeczytaniu artykułu wie już wszystko na temat tego produktu. Nie traci go więc na szukanie informacji i dopytywanie o szczegóły.

Skąd więc wziął się pomysł na taki nowatorski katalog produktów?

Prywatnie jestem żoną i mamą już ponad 2,5-letniej Marysi. To właśnie macierzyństwo było motorem napędowym całego projektu. Od zawsze kochałam rękodzieło i nawet sama kilkukrotnie podejmowałam się trudu jego tworzenia. W gimnazjum zajmowałam się projektowaniem i wykonywaniem biżuterii, a w czasie ciąży pasjonowało mnie dzierganie. Jednak żadne z tych zajęć nie skończyło się wielką, obustronną miłością, którą kontynuowałabym do dzisiaj 🙂 Mimo moich starań i ogromnych chęci do tworzenia, nie udało się zostać rękodzielnikiem, niemniej jednak miłość do rękodzieła pozostała. Mam słabość do tych cudeniek tworzonych ręcznie i jeżeli tylko mam wybór – zawsze wybieram produkty handmade.

Dlaczego więc skupiłaś się głównie na opisach produktu? Nie od dziś wiadomo, że kupujemy oczami. Co skłoniło Cię do tego, aby opisywać te wyroby aż tak szczegółowo?

Rękodzieło najczęściej kupujemy w internecie. Oczywiście możemy produkty handmade dostać na jarmarkach czy targach, ale te wydarzenia stosunkowo są dość rzadko. Kupując on-line nie możemy produktu dotknąć czy przymierzyć. Często zdarza się też tak, że produkty tworzone handmade przygotowywane są na nasze specjalne zamówienie, dlatego też zwrócić ich już nie możemy. Uważam więc, że takie szczegółowe opisy są bardzo potrzebne. Często spotykam się z tym, że przy zakupie produktu od rękodzielnika, muszę sama domyślać się wielu jego aspektów i zastosowań. Oczywiście mogę zapytać o dodatkowe informacje, ale chcąc dokonać zakupu od razu np. przez jego sklep internetowy (bo jak to zazwyczaj u mnie bywa, kupuję coś na ostatnią chwilę) nie zawsze od razu mam dostęp do wszystkich ważnych dla mnie informacji o produkcie.

Jak myślisz, dlaczego tak się dzieje? Przecież to biznes jak każdy inny, więc opisy produktów, podobnie jak zdjęcia, powinny być dostępne na stronie producenta.

I są, ale zazwyczaj produkt opisywany jest jednym zdaniem, lub co gorsza dwoma słowami. Dzieje się tak z prostej przyczyny. Rękodzielnicy nie mają czasu zajmować się wszystkim w swojej zazwyczaj jednoosobowej działalności. Ich niekończąca się liczba zadań rozpoczynająca się od samego zaopatrzenia w komponenty, produkcję, pakowanie produktu, aż po logistykę i nierzadko księgowość. Do tego dochodzą ciągłe promocje w mediach społecznościowych, bo jak wiadomo, bez promocji rękodzielnik zginie w otchłani chińszczyzny 😉 Do tego dochodzi prowadzenie swojej strony internetowej i najważniejsze: kontakt z klientem. Uf… sporo tego. Dlatego też opisy produktów nieraz są zaniedbywane, albo co gorsza w ogóle ich nie ma.

Najczęściej współpracuję z rękodzielniczkami, które również są świeżo upieczonymi mamami. Ciężko jest pogodzić pracę twórcy handmade z innymi, równie ważnymi obowiązkami firmowymi, nie wspominając już o drugim etacie, jakim jest prowadzenie domu i opieka nad dziećmi. A jednak jakimś niewyjaśnionym cudem ogarniają to wszystko 🙂 Dlatego też wychodząc naprzeciw rękodzielnikom (głównie rękodzielniczkom, bo to one stanową 85% moich klientek, jak i czytelniczek katalogu) powstał ten nowatorski projekt.

Zauważyłam, że „Z pasji zrobione” to nie tylko katalog, ale i blog. Opowiesz nam co tam znajdziemy?

Tak to prawda, część strony poświęcona jest blogowi. To strefa, w której dzielimy się licznymi poradami np. marketingowymi dla rękodzielników. W planach mamy też stworzenie takiej bazy wiedzy, w której rękodzielnicy będą mogli czerpać informację na temat promocji w sieci. Jednak to plany na przyszłość. Teraz skupiamy się na tworzeniu prezentowników na różne okazje. Staramy się także sprostać czytelniczym wymaganiom naszych odbiorców i stawiamy na treści przybliżające istotę rękodzielnictwa.

Sporo już dowiedzieliśmy się o samej idei katalogu jak i jego działaniu. Może na koniec powiesz czytelnikom jak można zareklamować swój produkt w katalogu?

Oczywiście. Ogólnie, aby zareklamować swój produkt rękodzielnik powinien przesłać do nas formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na naszej stronie, lub po prostu maila z krótkim opisem produktu, nazwą firmy oraz linkiem do swojej strony. Takie zgłoszenie musi mieć również załączone zdjęcia. Wystarczą 2 lub 3 fotografie danego produktu, bo to one głównie są weryfikowane. Później już domawiamy szczegóły i zajmujemy się promocją.

W swojej ofercie mamy dwie opcje współpracy. Możemy zaoferować rękodzielnikowi pakiet standard, w którym znajduje się reklama produktu na łamach naszego serwisu i w naszych mediach społecznościowych. Wychodząc naprzeciw wielu twórcom, którzy nie dysponują odpowiednimi zdjęciami, we współpracy z fotografem, stworzyliśmy także pakiet premium, który poszerzony jest o sesję produktową.

A oto link do katalogu ”Z pasji zrobione”.

Dziękuję serdecznie za rozmowę i życzę powodzenia w dalszym rozwoju projektu!


Podziel się tym artykułem!

3 thoughts on “Wywiad z Natalią Kozik – twórczynią i właścicielką nowatorskiego katalogu polskich produktów handmade – „Z pasji zrobione”

  1. Świetny projekt, rękodzieło Polskie powinno być promowane, coraz wiecej osob zaczyna poszukiwać rzeczy ciekawszych i trwalszych niz chińszczyzna, która nas zalewa!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error

Dołącz do Nas!

w- centrum