Kobiecy Challenge – wsparcie i motywacja dla Polek na emigracji

„Zmiana nastąpi z czasem” – te słowa idealnie oddają sytuację Polek decydujących się na wyjazd z kraju. Z jednej strony do przodu pcha je ciekawość świata i chęć zmiany, z drugiej hamuje nowa rzeczywistość, nieznajomość języka i wyzwania, którym muszą stawić czoła. Jednym z problemów, z którym często się borykają, jest praca poniżej posiadanych kwalifikacji i brak satysfakcji z jej wykonywania. Izabela Tomiczek-Pitlok, która od 7 lat mieszka w Niemczech, pragnie to zmienić. W ramach projektu „Kobiecy Challenge” motywuje Polki do rozwoju i działania.

O tym, jak narodził się i na czym polega “Kobiecy Challenge”, opowiada w rozmowie z Aleksandrą Żórawską.

Witaj Iza. Na początku powiedz proszę, dlaczego zdecydowałaś się na wyjazd z Polski i jak odnalazłaś się w nowym kraju?

Decyzję o wyjeździe podjęłam, jak większość kobiet, by poprawić swoją sytuację finansową. Emigrację postrzegałam jako szansę na lepsze życie. Początki nie były łatwe. Nieznajomość języka, inna rzeczywistość, praca, która dawała pieniądze, ale nie przynosiła satysfakcji. Mimo to, szybko odnalazłam się w nowej sytuacji. Pomogło mi to, że jestem osobą bardzo otwartą i kontaktową. Nawiązywanie nowych znajomości nie sprawia mi na co dzień trudności.

Izabela Tomiczek-Pitlok

Z biegiem czasu okazało się, że zawodowa zmiana „czaiła się tuż za rogiem”. Otrzymałam ciekawą propozycję pracy. To była szansa na rozwój, którą wykorzystałam.

Stworzyłaś projekt „Kobiecy Challenge”. Jaka jest jego idea i do kogo jest skierowany?

Projekt „Kobiecy Challenge” narodził się z mojej wewnętrznej potrzeby wspierania Polek mieszkających poza granicami kraju. Mając za sobą doświadczenia emigracyjne, postanowiłam motywować kobiety do rozwoju oraz walki o swoje marzenia. Wierzę, że nigdy nie jest za późno na zmianę.

Organizuję warsztaty dla Polek z udziałem ekspertów na terenie Europy. Wspieram początkujące kobiece biznesy, oferując usługi coacha, graficzki, fotografa (na terenie Niemiec), copywriterki, która tworzy treści m.in. na strony www, do social mediów. Pomagam również w promocji marek w naszych kanałach komunikacji.

Z rozmów z Polkami wiem, że wiele z nich marzy o założeniu własnej działalności na emigracji. Często nie wiedzą, od czego zacząć, jak budować markę online. Między innymi takie kobiety wspieramy w ramach „Kobiecego Challenge’u”.

Rozwój projektu na terenie Europy z pewnością wymaga sporo pracy, czy masz w tym jakieś wsparcie?

Tak, mam. Bez niego nie dałabym rady. Aby jeszcze lepiej wspierać Polki i rozwijać projekt, nawiązałam współpracę z kobietami, którym bliska jest jego idea. Tak narodził się pomysł powołania Ambasadorek „Kobiecego Challenge’u”. Obecnie jest ich jedenaście. Działają na terenie Niemiec, Belgii, Holandii, Anglii, Szwecji, Włoch i Norwegii. Są wsparciem i inspiracją dla Polek w swoich krajach zamieszkania.

W najbliższym czasie planujemy tworzyć tzw. Kręgi Kobiecej Mocy i co jakiś czas organizować spotkania w krajach zamieszkania Ambasadorek. Będą one okazją do nawiązywania relacji prywatnych, biznesowych, wymiany doświadczeń i wzajemnej motywacji do działania.

Wydajesz również e-magazyn dla kobiet „Kobiecy Challenge. Świat Kobiecej Mocy”. Opowiedz coś o nim. Do kogo jest skierowany? Jaką tematykę w nim poruszasz?

E-magazyn to miesięcznik dla kobiet, które chcą od życia czegoś więcej. Piszemy w nim o rozwoju osobistym, psychologii, zdrowym stylu życia. Przedstawiamy inspirujące kobiety, które z powodzeniem rozwijają własne biznesy i są dowodem na to, że mamy tę moc. Na łamach e-magazynu informujemy również o tym, co dzieje się w projekcie. Relacjonujemy spotkania, które się odbywają.

Pragniemy docierać do szerokiego grona kobiet, by jak najwięcej z nich uwierzyło w siebie i postawiło na rozwój. Mamy już pierwsze sukcesy na tym polu. W kolejnych artykułach będziemy przedstawiać kobiece „diamenty” działające pod naszymi skrzydłami.

Jakie są Twoje plany na przyszłość związane z projektem?

Planów mamy wiele. Przede wszystkim budujemy wspierające plemię Polek na terenie Europy, by żadna kobieta nie czuła się samotna i wyobcowana. Pracujemy nad uruchomieniem sprzedaży produktów fizycznych – kubków i koszulek z hasłami motywacyjnymi. Planujemy również napisanie e-booka o budowaniu marki osobistej, aby jak najwięcej kobiet mogło skorzystać z naszej wiedzy i doświadczenia. Co jakiś czas będziemy organizować warsztaty, bo uważam, że spotkania na żywo mają swoją moc. Ważnym celem na najbliższy czas jest również rozwój wspomnianych Kręgów Kobiecej Mocy.

W takim razie życzę powodzenia w realizacji planów i wielu sukcesów i dziękuję za rozmowę.

Bardzo dziękuję!

Izabela Tomiczek-Pitlok – Polka z Frankfurtu nad Menem. Urodzona organizatorka z głową pełną pomysłów, które sukcesywnie wprowadza w życie. Wierzy, że dobro powraca, dlatego pomaga kobietom odkryć wewnętrzną siłę i odnaleźć motywację do działania. Inspiruje Polki do samorozwoju i sięgania po swoje marzenia. Wspiera w budowaniu marki początkujące kobiece biznesy na emigracji.

Aleksandra Żórawska

Prezes zarządu fundacji Semper Art, związana z sektorem NGO od 1998 roku. Absolwentka Szkoły Liderów Organizacji Pozarządowych. Pomysłodawczyni i główny koordynator pierwszego, ogólnopolskiego programu doradztwa dla NGO w branży kreatywnej, pod nazwą Kreatywne NGO. Konsultant w zakresie pozyskiwania funduszy na współpracę dwustronną, z krajami należącymi do Partnerstwa Wschodniego. Prywatnie - miłośniczka zwierząt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

w-Centrum Sztuk