Jak ćwiczyć szczęście?

Kiedy masz gorszy czas, to może się wydawać, że zrobienie czegoś, co przynosi radość, jest luksusem na który nie można sobie pozwolić.

Nic bardziej mylnego. Przeznaczenie czasu na zrobienie czegoś, co przynosi radość, jest odprężające i dodające energii. To nie luksus, ale wykazanie się odpowiedzialnością za siebie i wszystkich, na których Ci zależy. Zdajesz sobie sprawę, że masz duży wpływ na ludzi, którzy Cię otaczają?   

Badania pokazują, że zrobienie zaledwie 10-15 minut przerwy w ciągu dnia pomaga poczuć się bardziej produktywnym, zmotywowanym i odpornym. 

Robienie sobie przerwy i robienie czegoś dla przyjemności to ładowanie akumulatora życia. Gdy nadejdą trudne chwile, ta energia pomoże Ci zmierzyć się z wyzwaniami. A te pojawią się na pewno.

Kiedy koronawirus zamknął nas w domach. Kiedy rytm dzienny został całkowicie zaburzony. Kiedy nastały czasy pracy zdalnej zamiast poszukać sobie relaksującego i odprężającego zajęcia większość zasiadła przez telewizorem.

Nie wiem czy wiesz, że w czasie oglądania telewizji do mózgu bez przerwy docierają bodźce. Mózg jest ciągle aktywny, ale jednocześnie nie jest skoncentrowany, ponieważ od widza nie jest wymagana żadna aktywność umysłowa. Oglądanie telewizji szkodzi ludziom, ponieważ odwraca ich od innych, pobudzających umysł czynności, jak np. Czytania. Wpływa na pogorszenie pamięci i obniżenie aktywności umysłowej. Oglądanie TV przez ponad 2 godziny dziennie zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2 i chorób serca, a spędzanie przed telewizorem 3 i więcej godzin grozi przedwczesną śmiercią. Każde dodatkowe 2 godziny oglądania zwiększają ryzyko cukrzycy o 20 proc., ryzyko chorób serca o 15 proc.

Nie wspominając już o trudnościach z koncentracją, zanik umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów czy umiejętności językowych.

Zatem, oglądanie tv czy przesiadywanie przed komputerem zdecydowanie nie relaksuje. A szczęście jakie daje jest pozorne i krótkotrwałe.

Nie wiem co lubisz robić. Wiem jednak, że kiedy zmieniasz jakość swojego myślenia i pozwalasz sobie na dobre samopoczucie, zmieniasz jakość swojego życia. Czasem dzieje się to natychmiast.  W swoim życiu masz pełną kontrolę nad dwoma rzeczami. Nad swoim myśleniem i nad swoim czasem.

Twoje działania wpływają na Twoje myśli. A Twoje myśli na Twoje samopoczucie.

Wszystko zaczyna się od Ciebie. Od decyzji jaką podejmiesz.

Pozwolisz sobie na chwilę radości?

Radość jest twoim paliwem. 

 Co zrobić by poczuć się szczęśliwą? Okazuje się, że nastawienie i sposób myślenia ma tutaj ogromny wpływ. Zdradzę Ci sześć popartych naukowo przekonań, które wpływają zmianę sposobu myślenia o szczęściu.

1.Dobre samopoczucie i umiejętność odczuwania szczęścia są podstawą w byciu najlepszą wersją siebie. Radzisz sobie dużo lepiej w życiu.

2.Odczuwanie szczęścia podnosi produktywność, kreatywność i odporność.

3.Twoje dobre samopoczucie wpływa na dobre relacje z ludźmi w twoim życiu, w tym w pracy.

4.Szczęście nie oznacza ciągłego dobrego samopoczucia lub uśmiechu przez 24 godziny na dobę. To umiejętne radzenie sobie z emocjami, w tym z tymi trudnymi.

5.Szczęście to sposób w jaki myślisz i czujesz, w tym Twoje przekonania i oczekiwania dotyczycące tego co jest dla Ciebie możliwe.

6. Szczęście to umiejętność, a nie tylko uczucie i możesz ją wzmocnić ćwiczeniem!

Wszyscy mamy postawę szczęścia, ale stanowi ona tylko 50% tego, jak się czujemy. Oznacza to, że pozostałe 50% zależy od Ciebie. Kiedy będziesz ćwiczyć szczęście jako umiejętność, poczujesz więcej radości i mniej stresu w swoim codziennym życiu. 

Ćwiczenie szczęścia

Poniżej opisane są dwa sposoby, które pozwalają na  odnalezienie motywacji i szczęścia.

1-minutowe ćwiczenie ładowania

Usiądź w cichym miejscu z zamkniętymi oczami i zadaj sobie pytania: 

•   Jak będzie wyglądało moje życie za 5 lat, jeśli będę robiła to co teraz?

•   Jak może się pogorszyć moje i mojej rodziny życie?  

Może wydawać się to dziwne. Ale pomoże Ci to do podjęcia pozytywnej zmiany.

Następnie zapytaj siebie:

•  Jak będzie wyglądało moje życie za rok, jeśli będę konsekwentnie realizowała to co zaplanowałam? 

•  Jak moje życie się poprawi? 

Zapisz odpowiedzi na kartce papieru i umieść tę notatkę w miejscu, w którym nie możesz uniknąć codziennego oglądania.

2.  Po prostu zacznij…  nawyk, który pomoże Ci zmienić swoje życie w zaledwie 2 minuty dziennie.

Ważna w tym ćwiczeniu jest systematyczność.

Przez 2 minuty rób codziennie to co jest dla Ciebie ważne. Nawet jeśli czasem Ci się nie chce. Mimo braku wewnętrznej motywacji, zacznij. Zrób to tylko przez 2 minuty. I zobacz co się dalej podzieje. 

„Ludzie często mówią, że motywacja nie trwa długo. Cóż, kąpiel też nie – dlatego zalecamy ją codziennie ”.Zig Ziglar

Na co czekasz? Nic w życiu samo się nie zrobi.  

Edyta Barcińska-Ochab

O Autorze:

Edyta Barcińska-Ochab, certyfikowany trener, coach, facylitator z kilkunastoletnim stażem. Od niedawana pracuje z Bobem Proctorem rozwijając swoje umiejętności jako Trener Mentalny. Twórczyni projektu Pełnia życia przez 365 dni – https://www.facebook.com/edytamarcelina365. Od 2008 roku zajmuje się szkoleniami z zakresu sprzedaży, komunikacji i rozwoju osobistego. Swoje doświadczenie zdobywała współpracując z dużymi korporacjami międzynarodowymi, sprzedając nieruchomości oraz prowadząc własną działalność gospodarczą. Lubi wyzwania, propaguje ruch-podróżując i wędrując po górach. Kocha konie, psy, a od niedawna także koty. Fascynuje ją medycyna naturalna i tajniki podświadomości.

W-Centrum

Na portalu prezentujemy tematy związane z pasjami, sztuką, zawodami kreatywnymi, rękodziełem, ginącym rzemiosłem, ale także z obszaru social media i sektora NGO, wraz z jego uwarunkowaniami prawnymi, możliwościami jakie stwarza, oraz prezentacją ciekawych inicjatyw z tego obszaru. Zapraszamy do współpracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

w-Centrum