Media społecznościowe w budowaniu marki online

Prowadzisz, rozwijasz lub planujesz założyć własną firmę? Jednym z najważniejszych kroków, które potrzebujesz podjąć, by efektywnie sprzedawać swoje produkty lub usługi jest zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Aby dowiedzieli się o Tobie i Twojej marce, musisz zakomunikować im swoją obecność tam, gdzie przebywają.

Miejscem, w którym ich znajdziesz, są niewątpliwie social media. Dlaczego są one tak ważne w budowaniu marki? Jak wykorzystać ich potencjał? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Na ziemi żyje obecnie około 7,8 mld ludzi. 4,6 mld jest użytkownikami Internetu, a 4 mld korzysta z mediów społecznościowych. Wśród tych ostatnich są zarówno Twoi potencjalni klienci, jak i konkurencja, która już buduje swoje marki za pośrednictwem social mediów. Oczywiście jest to proces wymagający czasu i pracy, ale umiejętnie wykorzystane narzędzia, jakim są media społecznościowe, potrafią przynieść świetne efekty.

Po co Ci social media?

Zanim założysz firmowy fanpage na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego chcesz tam być? Powodów może być kilka:

  • By budować silną markę w social mediach,
  • By zaistnieć w świadomości odbiorców,
  • By zgromadzić zaangażowaną społeczność zainteresowaną Twoimi produktami/usługami,
  • By kierować do swojej strony/bloga/sklepu,
  • By budować bazę mailingową i mieć kontakt z potencjalnymi klientami,
  • By sprzedawać.

Gdy już poznasz odpowiedź, to dobry moment, by założyć firmowy fanpage w tym medium, w którym przebywają osoby z Twojej grupy docelowej.

Po pierwsze relacja

Pierwszym krokiem po założeniu i odpowiedniej konfiguracji profilu powinno być przygotowanie strategii działania. Świadome budowanie marki online to nie przypadkowe posty wrzucane od czasu do czasu. Jak pisze w swojej książce Paweł Tkaczyk „Markę buduje się konsekwencją”. Regularne i przemyślane publikacje to podstawa. Dobrze jest odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jak ma być postrzegana moja marka?
  • Jak chcę komunikować się z odbiorcami? (pisanie na Ty skraca dystans i pomaga zbudować bliższą relację)
  • Jakiego rodzaju posty planuję publikować?
  • Jakie potrzeby, problemy, marzenia mają osoby z mojej grupy docelowej?
  • Jakiej wiedzy poszukują moi odbiorcy?
  • O co najczęściej pytają dotychczasowi klienci, jeśli ich masz?

Znając odpowiedzi na powyższe pytania, łatwiej tworzyć wartościowe treści, które zaangażują odbiorców i zbudują z nimi relację. Stąd już tylko krok do sprzedaży produktów czy usług. Zanim jednak zaczniemy sprzedawać, potrzebujemy dać wartość. W social mediach doskonale działa reguła wzajemności. My dajemy wartość, budujemy pozycję eksperta, zaufanie do marki, bliższą relację, a odbiorcy odwdzięczają się w momencie sprzedaży. Gdy przyzwyczaimy ich do tego, że trafiamy w ich potrzeby, w przyszłości chętniej kupią nasze produkty lub skorzystają z usług. To jedna z tych sytuacji, w których dzieląc się, mnożymy – zaufanie, relacje i zyski.

„Kobiecy Challenge” Twoje wsparcie w budowaniu marki online

W ramach projektu „Kobiecy Challenge” wspieram początkujące kobiece biznesy w budowaniu marki online w social mediach. Oferuję wsparcie grafika, copywriterki tworzącej treści na potrzeby Internetu oraz promocję Twojej marki w naszych kanałach komunikacji i bezpłatnym e-magazynie „Kobiecy Challenge. Świat Kobiecej Mocy”, który wydajemy.

Zapraszam na bezpłatną 30-minutową konsultację telefoniczną lub za pośrednictwem platformy Zoom. Porozmawiajmy o potrzebach Twojego biznesu online i przeprowadzimy audyt profili w social mediach, jeśli już je prowadzisz.

Więcej informacji na www.kobiecychallenge.com oraz naszym fanpage’u na Facebooku.

Izabela Tomiczek-Pitlok – specjalistka od budowania marki osobistej kobiet na emigracji

W-Centrum

Na portalu prezentujemy tematy związane z pasjami, sztuką, zawodami kreatywnymi, rękodziełem, ginącym rzemiosłem, ale także z obszaru social media i sektora NGO, wraz z jego uwarunkowaniami prawnymi, możliwościami jakie stwarza, oraz prezentacją ciekawych inicjatyw z tego obszaru. Zapraszamy do współpracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

w-Centrum