Nie tylko Facebook, czyli jak dotrzeć do klienta

Dotarcie do klienta to jeden z ważniejszych etapów prowadzenia start-upu. Żeby kogokolwiek przekonać do naszego produktu/usługi, musimy mieć z tą osobą jakikolwiek kontakt. Odbiorca musi nas gdzieś zobaczyć, zauważyć swoją potrzebę albo dowiedzieć się o nas (a nie o konkurencji), gdy już takową potrzebę posiada. Jakie media do tego wykorzystywać? Wiadomo, na początku nadzorowanie wszystkich możliwych nie tylko byłoby zbyt czasochłonne, ale wręcz nieopłacalne. Dlatego też warto zdać sobie sprawę, czym kierować się przy wyborze medium.

Strona internetowa

To jest must have każdego przedsiębiorstwa – nieważne czy małego, czy dużego. Jeśli martwisz się o koszty, sprawdź najpierw dostępne szablony – WordPress jest królem wśród stron internetowych. Stworzenie strony nie wiąże się z wielkimi wydatkami, a obsługa nie należy do zbyt skomplikowanych.

Zazwyczaj kontakt z klientem odbywa się na stronie głównej – poprzez wszelkiego rodzaju teksty promocyjne i (opcjonalnie) okienko czatu – oraz na zakładce z wszelkimi danymi kontaktowymi, w tym z możliwością zapisania się na newslettering.

Jeśli zadbasz o czytelną stronę i łatwo dostępne dane kontaktowe, klient, który posiada już potrzebę zakupu, z łatwością Cię odnajdzie. A co z takim, który jeszcze nic nie wie o Twojej firmie i o tym, co możesz mu zaoferować?

Facebook, oczywiście

Tak, na Facebooku z pewnością znajdziesz wielu klientów. Warto założyć swój fanpage, który bezpośrednio linkowałby do strony – to kolejny sposób na informowanie o aktualnych atrakcjach klientów. W dodatku wersja podstawowa jest za darmo.

Dobrze jednak skorzystać czasami z reklam sponsorowanych, zwłaszcza że na Facebooku łatwo jest ustalić grupy docelowe, czyli Twoich potencjalnych klientów.

To jeszcze nie wszystko. Świetną opcją są też grupy na Facebooku – to tutaj poznasz swoich odbiorców i zainteresujesz ich swoim produktem.

… i oczywiście nie tylko Facebook

Nie tylko Facebook się sprawdza jako medium społecznościowe. Właściwie swoje media dobierzesz już pod konkretną grupę odbiorców. Najpopularniejsze to Linked-in, Twitter, Instagram i aktualnie TikTok. Dla ogromnego uproszczenia można rozpisać odpowiednie grupy odbiorców do mediów, jednakże, przy większym budżecie, lepiej wybrać więcej niż jedno medium dla swoich klientów.

Linked-in to popularny portal pozwalający wykreować jednostkom swoją markę – świetnie się sprawdza dla wszystkich szukających pracy, a także dla firm działających na warunkach B2B.

Popularność Twittera w Polsce ciągle wzrasta. Na tej platformie udziela się sporo polityków i celebrytów, świetnie odnajdują się branże związane z mediami czy kulturą.

Instagram sprawdza się idealnie przy reklamowaniu produktów (ubrania, kosmetyki) oraz w branżach turystycznych (restauracje, hotele). Tam, gdzie jest świetne zdjęcie, tam musi być Instagram!

I ostatnie – TikTok – całkiem nowe medium, którego póki co większość użytkowników to osoby młode. Dlatego jeśli Twoim odbiorcą jest właśnie młodzież, nie bój się eksperymentować z tym medium, zwłaszcza że aplikacja jest naprawdę prosta w obsłudze.

Dotrzeć do klienta można na wiele sposobów. Tutaj zostały wspomniane jedynie media społecznościowe, jednak czasami dobrze też jest zainwestować w media tradycyjne. Wyższością tych pierwszych jest kontakt z klientem na bieżąco – to na Messengerze, w komentarzu na Instagramie czy w wiadomości na Linked-inie będą do nas pisać nasi klienci. Przemyślane poprowadzenie całej kampanii za ich pomocą z pewnością ułatwi nam pracę i pomoże wiele zaoszczędzić.

Patrycja Pancerz

W-Centrum

Na portalu prezentujemy tematy związane z pasjami, sztuką, zawodami kreatywnymi, rękodziełem, ginącym rzemiosłem, ale także z obszaru social media i sektora NGO, wraz z jego uwarunkowaniami prawnymi, możliwościami jakie stwarza, oraz prezentacją ciekawych inicjatyw z tego obszaru. Zapraszamy do współpracy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

w-Centrum